Inloggen
Pinado voor de eerste keer inrichten
Als twee factor authenticatie nog niet is ingeschakeld, dan wordt een groene balk getoond op het dashboard met het verzoek twee factor authenticatie in te schakelen. Het account is toegankelijk tot de getoonde datum. Daarna moet twee factor authenticatie ingeschakeld worden om verder te kunnen werken. Klik op de groene balk om twee factor authenticatie in te schakelen en volg de instructies op het scherm om de procedure af te ronden.
Nadat je hebt aangemeld met je gebruikersnaam en wachtwoord, wordt je gevraagd een pincode in te voeren. Open de de applicatie ‘Microsoft Authenticator‘ of ‘Google Authenticator‘ op je mobiele telefoon. Zoek de pincode (6 cijfers) voor Pinado en vul deze in voor de minuut voorbij is. Druk op de knop ‘Login’.
Als je het wachtwoord bent vergeten kan je deze zelf opnieuw instellen.
- Ga in je browser naar het inlogscherm
- Klik op de knop “Wachtwoord vergeten”
- Je ontvangt een e-mail met instructies om het wachtwoord te wijzigen. (Let op je spambox)
Om het bedrijfsprofiel aan te passen klik je links in het menu op “Mijn bedrijf‘. Het huidige bedrijfsprofiel wordt getoond. Klik op de groene knop ‘Bewerken’ om het bedrijfsprofiel aan te passen.
Vul de volgende onderdelen van het bedrijfsprofiel in om van alle functionaliteiten gebruik te kunnen maken:
- Controleer de Bedrijfsnaam
- Upload een logo van het bedrijf
- Geef een beschrijving van het bedrijf op
Scrol naar beneden en vul de volgende tabbladen aan met de gevraagde informatie:
- Tabblad: Voorkeursinstellingen
- Tabblad: Facturatie-instellingen
- Tabblad: Expertises
Als je alle aanpassingen hebt opgevoerd klik je op de blauw knop ‘Opslaan‘. Het aangepaste bedrijfsprofiel wordt getoond.
Om de locatiegegevens aan te vullen klik je links in het menu op “Mijn locaties‘. Een lijst met de locatie(s) wordt getoond. Klik op de regel met de locatie die je wilt bewerken.
Vul de locatiegegevens aan met een telefoonnummer en e-mailadres.
Klik op de blauwe knop ‘Opslaan’.
Diensten moeten opgevoerd worden om trajecten te kunnen aanmaken in het cliëntvolgsysteem. Ze functioneren als een template en worden onder andere gebruikt voor digitale offerte of de marktplaats.
Om je diensten op te voeren klik je links in het menu op “Mijn diensten‘. Klik op het blauwe icoon, rechtsonder aan de pagina, om een dienst toe te voegen.
De dienstenkaart wordt geopend. Je kan nu een dienst opvoeren. Zie onderstaande voorbeeld.
We geven een korte toelichting op bovenstaande invoervelden.
- De Tijdseenheid en Tijdsduur geven samen een tijdsindicatie van de termijn waarin de dienst uitgevoerd wordt.
- Je hebt de keuze om een dienst aan te bieden op basis van een vastgesteld bedrag of uurtarief. Afhankelijk van de keuze toont Pinado het verkoopbedrag of het uurtarief in de offerte of de marktplaats.
- Workflow template: Je kan hier een workflow template koppelen aan de dienst. Als je een traject aanmaakt op basis van deze dienst, worden automatisch acties aangemaakt. Workflows worden apart gedefinieerd onder het hoofdmenu ‘Mijn Workflows’.
- Marktplaats: Selecteer of de dienst op de marktplaats aangeboden mag worden (blauw is actief). Activeer deze optie alleen als de dienst volledig is opgevoerd.
Als je klaar bent met het opvoeren van de dienst, klik je op de blauwe knop ‘Opslaan’.
Documenten delen of versturen
Als een document in Pinado wordt geüpload is het alleen beschikbaar voor jou en je collega’s. Nog niet voor de kandidaat of werkgever. Je dient documenten actief met andere gebruikers te delen.
Documenten voeg je aan de trajectkaart toe door deze te uploaden onder het tabblad “Documenten” in de gewenste trajectkaart.
In de regel van het document dat is geüpload, vindt je de knop om het document te delen:
Als je op de “delen” knop klikt heb je twee mogelijkheden om het document te delen.
- Je kiest een ontvanger door het ‘kaartje’ van een gekoppeld account aan te klikken. De keuze wordt blauw gemarkeerd weergegeven.
- Je verstuurd het document per e-mail naar ieder gewenst e-mailadres. Je moet dan een wachtwoord opgegeven die de ontvanger moet gebruiken om het document te downloaden. Ook is een verloopdatum verplicht waarop de downloadlink komt te vervallen.